mountainmoose

Alla inlägg under februari 2009

Av Lotta - 11 februari 2009 18:51

Tack mormor och morfar för allt godis!


Här mitt i Stora Blåsjön växer inga tallar.. Tyvärr! Det är nämligen en stor favorit för älgen under vintertid. Men då är det ju tur att man har snälla "morföräldrar"!

Av Lotta - 10 februari 2009 20:33

Hilda och Herbert januari 2008.


Ja för att använda ett slitet uttryck så går tiden såå himla fort! Nu har vi haft älgarna i ett och etthalvt år och det märks att det händer mycket i älgens värld under det första året! När de kom så kunde jag, som bara är 163cm över havet, med lätthet lägga armen över manken på dem. Men nu är de helt plötsligt JÄTTESTORA! Ingen risk att jag når över ryggen nu... Ni som var hit förra sommaren och tyckte att de var stora då, måste se dem nu!

Av Lotta - 9 februari 2009 21:13


Idag har jag, Anna på  Restaurang Fjällripan och Helena som har Blåsjöns Loppis suttit och spånat på framtiden. Utveckling, sammarbete och ideér. Det har varit en riktigt trevlig och givande dag! Tackar!

Av Lotta - 9 februari 2009 21:07


Klockan är 21.00 och vi har full snöstorm och -4 grader i Stora Blåsjön.

För övrigt har det toksnöat hela dagen men varit mycket kallare ca -14.

Av Lotta - 8 februari 2009 19:07


Det finns väl ingen som kan säga det bättre än Ulf Lundell... Låt det snöa...

Idag har det har -14 grader och det har kommit ca 2dm nysnö. HÄRLIGT!

Av Lotta - 8 februari 2009 18:35

 "Häxan" Agnes. 



Ibland önskar jag att det fanns en manual i barnuppfostran! Jag har som sagt en treåring hemma och ibland, som idag, skulle jag behöva en manual där man bara kunde slå upp en händelse och sen stod det vad man ska göra eller säga. Men när det nu inte finns någon sådan, vad jag vet, så får man väl göra så gott man kan. Som ikväll vid middagen: som vanligt nu för tiden så blir det tjat vid middagsbordet om att sitta stilla och ÄTA. Trodde att det kanske till och med skulle kunna bli en lugn söndagsmiddag men ICKE. Efter ett antal spring fram och tillbaka till matbordet så är hon äntligen på väg att klättra upp och sätta sig men då halkar hon på stolen och slår munnen mot bordskanten... Nu kan man ju inte rå för att man halkar... men. Efter en smärre blodutgjutelse så hamnar hon tillslut i badet. Och eftersom hon ännu inte fått i sig någon mat så blev det middag i badet... Det är väl ingen som dött av att bada med några riskorn! Men nu får vi väl se om jag får äta upp (hi hi) det här och bjuda på badmiddag fler gånger...


Av Lotta - 7 februari 2009 19:49


Behöver man ibland en ursäkt...så varför inte stjäla en riktigt bra?

Hittade en hel hög här:

http://margby.bloggagratis.se/2009/02/06/1362165-tankvart/

Tackar!

Av Lotta - 6 februari 2009 19:58


Idag är det riktigt kallt igen -23grader och det riktigt biter i kinderna när man är ute. Men det är OTROLIGT vackert väder! Har varit till Gäddede idag och jag satt i 10mil, tur och retur såklart, och förbannade mig själv för att ha glömt kameran hemma... Det finns oändligt med vackra vyer här i Frostviken. Frostviken är den gamla kommunen och den "lever kvar" i namnet. Ett välditg passande namn en dag som denna! Men nu hade jag ju somsagt glömt kameran hemma så då blir det istället en bild hemifrån älghägnet på Herbert. SNYGG, sina minihorn till trots....

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Ovido - Quiz & Flashcards