mountainmoose

Alla inlägg under februari 2009

Av Lotta - 28 februari 2009 19:22

Om det nu är någon som inte bestämt än vart ni ska åka eller göra på sport eller påsklov, så måste jag få tipsa om vår utomordentliga skidbacke som vi har här i Stora Blåsjön! Denna familjevänliga anläggning har 4 lifter och ca 10 nedfarter och i anslutning till backen  ligger Restaurang Fjällripan. Jo, det är ”ca” 10 nedfarter för ibland när det har kommit härligt fin pudersnö så lämnar de endel nedfarter opistade för offpiståkning!!

 

Dagar som idag, när det är strålande vackert väder och bara någon minusgrad i solen och ca -10 i skuggan, kan man åka på ”manchester” hela dagen!!

Av Lotta - 26 februari 2009 16:17


när solen gassar och det bara är någon minusgrad och så är man för dålig för att ens kliva ur soffan.... Hela familjen är sjuk så det är ju i och för sig tur att ingen vill eller orkar speciellt mycket. Men det är ju helt otroligt vilket härligt väder sportlovsfirarna har fått idag. Nästan Aprilväder! Njut ni som kan!  

Av Lotta - 25 februari 2009 08:33


Ja tyvärr måste jag meddela att vi måste hålla stängt nu under v.9 pga sjukdom. Typiskt när vi äntligen ska öppna för säsongen, men tyvärr inget man kan rå över... Vi hälsar alla välkommna på torsdag-lördag v.10 istället.


Med vänliga hälsningar Lotta med familj. 

Av Lotta - 23 februari 2009 22:35

Prinsessorna, Agnes och Alva 1v, Myser!  


Grattis morfar Axel!! Inte nog med att vi firar Agnes och Mats, idag är det även min morfars födelsedag! Grattis moffa!!! Vi ser fram emot besök och älghjälp!


Kramar från oss alla i Blåsjön!

Av Lotta - 23 februari 2009 21:59


Grattis mina älsklingar!!

Idag fyller både min man, Mats och vår äldsta dotter Agnes år! Så här har det firats dubbelt! Agnes har ju haft kalas i dagarna tre, men vi måste ju uppvakta henne på självaste födelsedagen också! Mormor, morfar och kusin Kajsa har firat med oss idag med tårta och presenter innan de var tvugna att åka hem igen. Sen bjöd jag familjen på middag på restaurang Fjällripan. En trevlig dag och kväll!!

Av Lotta - 22 februari 2009 00:15

Kalas och lek i nya rummet! Obs "Anki" med gitarr..


Idag var det ÄNTLIGEN dags för 3-års kalas! Födelsedagsbarnet har väntat och längtat i över en vecka nu... Men så blev det också en väldigt rolig och lyckad dag! Agnes hade bestämt att vi skulle ha pirattema på kalaset och alla barnen kom utklädda. Vi åt varmkorv och marängswiss, hade skattjakt och lekte lekar. Vi har även invigt det nya rummet, som tack vare pappa och morfar blev färdigt dagen till ära!

Av Lotta - 18 februari 2009 18:42

Mountain Moose Herbert!


Ja livet på farmen är riktigt jäktigt ibland... Igår hade vi fullt upp  och idag har det gått i ett! Vi håller nämligen på med allt samtidigt. Som vanligt.. Planerar, fixar och bakar till ankommande 3-års kalas, jobbar på en ny brochyr, korrekturläser annonstexter och idag har vi även haft besök av veterinären. Sen har vi ju "bebisen" som ska ammas och roas och det är ju nästan ett heltidsarbete bara det!


Älgarna gick igenom besiktningen utan anmärkning! Skönt!


Så till dagens väder: Mulet, lite snöfall och ca 9grader kallt.


Av Lotta - 16 februari 2009 21:12


Man skulle kunna tro att jag är otroligt patriotisk och hemmakär...

Men faktum är att jag förvisso är en äkta jämtlänning och därför medfödd patriotisk, men jag är faktiskt hitflyttad. Vi är inne på vårat femte år som frostviksbor men varje gång jag åker mellan Stora Blåsjön och Gäddede så slås jag av hur vackert det är här! Idag har jag och mina flickor varit till Gäddede och hälsat på farbror doktorn. Och kors i taket, idag hade jag sinnesnärvaro att faktiskt komma ihåg kameran när jag for hemmifrån.

Även idag har vi haft otroligt vackert väder men lite kallare, runt -12. Hoppas ni får en liten bild av hur vackert det är här i FROSTVIKEN! 

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Skapa flashcards