mountainmoose

Alla inlägg under december 2010

Av Lotta - 31 december 2010 12:00

  

Av Lotta - 30 december 2010 13:17

En gammalt uttryck som är helt sant! I gårkväll lyxade vi till det med att gå på Änglagård 3 på bio! Ååå vad trevligt! Jag älskar verkligen alla de filmerna! Jag hörde en intervju med Helena Bergström då hon pratade om den nya Änglagård och sa att fansen inte blir besvikna även om kritikerna inte gillar den. Och visst var det så! Den är till och med bättre än 2:an tycker jag! Helt underbart bra "feel good" film! Dagens tips: SE DEN!

Av Lotta - 27 december 2010 02:11

Ja jag hoppas att alla har haft en riktigt god jul! Själv har vi ju varit bortresta, iallafall utanför internet, de senaste fyra dagarna så det blir en lite försenad julhälsning här. Vi har haft en relativt lugn och skön julhelg som inte är över än. Imorgon bär det av mot mina föräldrar och syskon med familjer för att fira lite till! Mats har haft Taxi jour i helgen så vi har helt enkelt varit tvugna att stanna hemmavid.

Next framför granen som Agnes klätt!


På julafton bjöd vi hem våra vänner Johan och Helena med familj på fika och efter det bjöd våra barn på skönsång!   

Alva, Agnes och Giovanni sjunger karusellen!

   

Här sjunger det en sång som jag tror heter "Trollet trippar på jättens bro"

Som tur var hittade tomten till  oss också! Tänk vad spännande det är med julafton!   

Innan tomten for vidare till alla andra snälla barn fick han en burk med kakor och julgodis som Agnes och Alva gjort. Tack för iår Tomten!

Av Lotta - 22 december 2010 00:00

  

Ja nu har vi myggfritt i Blåsjön! Idag har vi haft omkring -20-25grader. Det är FÖR kallt tycker jag... Fast för min del gör det egentligen inget om julhelgen blir kall för vi ska endå bara sitta inne och mysa hela helgen! Det är klart att det är kul att gå ut och åka pulka men annars har det ingen betydelse. Jag har nämligen bestämt att vi ska fira jul i vår lilla släktstuga i Mesvattnet och där har vi öppenspis så vi ska elda och kosa oss hela helgen! Det är väldigt behändigt att ha stugan 3minuter hemifrån när man har djur. Då är man liksom borta men endå hemma!


För älgarna har det inte heller så stor betydelse att det är kallt. Deras tjocka vinterpäls håller dem varma. Faktum är att de mår bättre av kyla än av värme. Men visst ser det kallt ut när de har rimfrost i ögonfransarna!

Av Lotta - 19 december 2010 01:11

Alla har vi väl våra alldeles egna jultraditoner som liksom gör att vi känner att det är jul. En viktig sak för mig är att få lyssna på Lars Vegas Trios julskiva. Det blir liksom inte jul utan dem... Bland alla julskivor jag lyssnat på genom åren så är det den enda som håller i längden! nu minns jag inte exakt när den kom ut men jag skulle tippa på att det var 1992! Här är en av alla deras gamla godingar!

 

Av Lotta - 19 december 2010 00:30

Hoppsan, jag har visst glömt lägga ut de nya bilderna från liftarna i Stora Blåsjön. Så här kommer de!  

  Nya sportboden och Hotellbacken. 

  Underbar utsikt över sjön Stora Blåsjön och fjällen från Restaurang Fjällripan och Hotellbacken. 

Här ser man första liftstolpen till den nya barnliften!


I liftsystemet finns 4, snart 5 liftar och omkring 10 nedfarter, beroende på hur mycket pistören lämnar för lössnöåkning =) Solliften går enda upp på fjället Mesklumpen, ni ser siluetten av liften längst uppe på toppen!


Av Lotta - 14 december 2010 00:03

Vittraskolans Vackra Lucia kommer från Frostviken! Närmare bestämt Jormvattnet. Martina Moberg, även är känd från fjolårets konstert då hon sjöng med Nordman i Ankarede Kapell!  Läs mera om dagens uppträdande:

http://op.se/ostersund/1.2575993-dansade-in-lucia-pa-fralsis


Ett dansande luciatåg mötte besökarna då gymnasieeleverna på Vittra spelade upp sin jul- och luciashow. Ta chansen och se något bra - se deras show längre fram denna vecka.

Bilden är lånad från www.op.se

Av Lotta - 13 december 2010 23:45

Hoppas ni alla har haft en trevlig LUCIA! Själv har vi varit på en jättemysig luciafest i Jormvattnet med alla barnen från Jormskolan och Jätten Jorms förskola.   

 Årets Lucia var Hanna Rolandsson.

Fast det inte är så många barn så finns alla de som ska finnas i ett luciatåg: Tärnor, tomtar, stjärngossar, pepparkaksgubbar/gummor och självklart Lucia! 

  

Småtomtarna var mest intresserade av julgranen, men ack såå söta!!

         

Vi fick till och med se mamma kyssa tomten! :-)

Tack alla för en trevlig kväll och Tack Bea, Jossan och Marika för allt jobb med lussefirandet!

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Skapa flashcards