mountainmoose

Alla inlägg under maj 2012

Av Lotta - 31 maj 2012 09:45

 

  Jätte fina söljor i ben med tillhörande snusnäsdukar! Underbart vackert handarbete! Endast 450kr.  

  Går även att beställa via 0672-21120.


Av Lotta - 30 maj 2012 22:19

Ja enligt min mening finns de hos oss på älgfarmen i Stora Blåsjön! Eller vad tycker ni?!?


         

Men vad ska de heta?? Kom, se och hjälp oss namnge tvillingarna den 6:e Juni! Nationaldagsfirande och namntävling hela dagen, kl 11-16! Välkomna!

Av Lotta - 28 maj 2012 09:14

Igår kväll på självaste morsdag blev Hilda mamma igen för fjärde gången! Men i år är det dubbel lycka då det blev två små sötnosar! En kvigkalv och en tjurkalv föddes med bara 10minuters mellanrum och gissa om vi är stolta! =)


Två små välskapta älgkalvar! Kvigkalven ligger närmast mamma Hilda.

 

En mycket duktig älgmamma med sina sötnosar!

 


  

En stolt husse!


    

Och en lika stolt matte!


Hilda är en ovanligt snäll älgko som tillåter oss att vara med under kalvningen och även låter oss vara med kalvarna. Men det är BARA för att hon är uppvuxen med männsikor och väldigt van vid oss. I det vilda ska man ALDRIG gå för nära en älgko med kalv!


Av Lotta - 27 maj 2012 13:30

I Torsdags på förskolansdag, hade vi finbesök på älgfarmen i Stora Blåsjön. Jätten Jorms Förskola kom och lekte, träffade älgarna och åt lunch. Som tur var så bjöd vi även på strålande sol och varmt väder! Allt blir ju så mycket lättare och roligare när solen värmer! Kul att ni ville komma!!


     

Av Lotta - 26 maj 2012 22:33

Förra året föddes Herman den 29:e Maj  och iår ser Hilda väldigt dräktig ut! Eller hur?!? Jag hoppas att hon väntar några dagar till så det förhoppningsvis hinner försvinna lite mera snö i hägnet, men nu kan det bli kalv precis när som helst!


   



Av Lotta - 26 maj 2012 21:30

Idag den 26:e Maj har äntligen isen gått på Stora Blåsjön! Vi säger äntligen men faktum är att det bara är fem dagar senare än ifjol... men skönt är det i alla fall!


 

Av Lotta - 15 maj 2012 23:23

Idag uppmanas alla som har någon typ av kamera att fota sin dag. Jättekul initiativ tycker jag! (fast jag har inte lämnat in några bilder...) Fast jag har fotat lite från min dag, eller rättare sagt min kväll.


Hilda ger Herbert ett litet kärleksbett! Se vad hans horn växer!


   

Mountain Moose Herbert


 

Fortfarande mycket snö kvar på älgfarmen i Stora Blåsjön.


    

Se, nu har det äntligen börjat tinat på lägdan också! Med massor av fåglar!

Av Lotta - 10 maj 2012 23:13

I ärlighetens namn så ser det ut som om bilderna skulle vara tagna i MARS, men tyvärr är de tagna idag, den tionde MAJ. Nog för att det kan vara snö kvar enda ut i juni, men så här mycket och så hård snö kan inte jag minnas att vi haft i Maj sedan jag flyttade hit för åtta år sedan! Tranorna kom igår och jag tyckte nog att de såg något förvirrade ut av all snö... Idag är det borta igen, de gav nog upp! Fast ikväll har det varit en  underbar, varm, solig och skön kväll så vi kunde iallafall blunda en stund i stolen på altanen och låtsas att det är nära till sommaren!


Blåsjön


    

 Mesvattnet och Mesklumpen 10:e Maj 2012

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Skapa flashcards