mountainmoose

Alla inlägg under januari 2009

Av Lotta - 28 januari 2009 21:08


Så här stilig är vår Herbert, 1½år, en vacker höstdag i Stora Blåsjön!

Av Lotta - 28 januari 2009 20:58


Nu är januari månad snart slut och vår stilige älgtjur Herbert tappar när som helst sin första hornuppsättnig. Han fick 4taggar iår!! Mäkta stolt älg och matte! Han är en riktigt fin liten älg! Det ska bli såå spännande att se hur många taggar han får i år. Han har en stilig far, "Dolle" på Älgens Hus i Bjurholm, att brås på. Sen hoppas vi ju även att Herbert ska ha gjort bra ifrån sig i höstas så även hans gener förs vidare till kommande generation men det återstår att se.... Jag håller er uppdaterade under våren. OM det blir så att Hilda kalvar så beräknar vi nedkommst under maj månad. SPÄNNANDE!!

Av Lotta - 25 januari 2009 23:46


Nej jag är inte bara företagare jag är mamma också. Två vackra flickor har jag fått. Vår yngsta, Alva, är bara 2månader. Så nu har jag och mina döttrar tagit en liten paus och mini semester till stora staden Östersund. I eftermiddags så åkte jag och min äldsta flicka, Agnes, på bio! Jag har lägtat efter biomörkret och en stor låda med popcorn så idag fick Agnes följa med för första gången i sitt liv! Vi såg den splitternya filmen "Disco Daggarna". Jag tyckte att den var riktigt bra och det gjorde de andra föräldrarna i biosalongen också, baserat på skratten, men det var lite för vuxen humor så barnen hägde inte riktigt med. Men Agnes tyckte det var minst lika spännande att titta på reklamen bara hon fick äta godis.... Mysigt var det hur som haver!!

Se trailer på www.sf.se

Av Lotta - 21 januari 2009 20:22


Idag är det vår egen lilla prinsessa som har namnsdag, Agnes! Grattis!!

Vi har firat hos mormor och morfar med tårta och några små presenter. Som stort "Emil fan" älskar även Agnes att rida så jag måste få visa en bild från invigningen av Mountain Moose den 6/6 2008. Här rider hon på en av Rid i Jorms islandshästar, som då fanns på plats i Blåsjön och förgyllde dagen!

Av Lotta - 19 januari 2009 16:50


Idag är det så himla tråkigt väder... -3grader blåsigt och mulet. Ja nu är det ju mörkt förståss, men när det är så här  trist väder så längtar man verkligen till vårvintern. Den 5:e årstiden som vi har här i norra sverige och som enligt mitt tycke är en av de bästa. Tänk er själva, strålande solsken, varmt, mycket snö och MYGGFRITT! Har man vädergudarna riktigt på sin sida så är det så varmt att man kan åka skidor i bara T-shirt! Helt underbart med andra ord! För att ni ska få lite känsla av hur det kan vara här hos oss i Marsmånad lägger jag ut några bilder från i fjol då Jätten Jorms Förskola var hit och häsade på. Ni kanske kan förstå att man längtar...

Av Lotta - 18 januari 2009 18:33


Vår älgko Hilda har namnsdag idag! Grattis Hilda och grattis säger vi också till alla andra med detta vackra namn!

Av Lotta - 17 januari 2009 22:54


Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag är så hemmablind!!!

Mountain Moose är alltså vårat lilla familjeföretag som bla erbjuder guidade turer till tama älgar och fika. Vår anläggning ligger i den vackra byn Stora Blåsjön i norra Jämtland, precis i norra spetsen på landskapskartan. Enligt mitt tycke Sveriges vackraste by!!  

Av Lotta - 17 januari 2009 21:46

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Skapa flashcards