mountainmoose

Alla inlägg under september 2013

Av Lotta - 28 september 2013 00:22

Hösten är min favoritårstid! Inte bara för de vackra färgerna, den kalla, klara luften och fågel- & kantarelljakten, utan även för de mörka och mysiga kvällarna! Jag liksom många andra kurar ner mig i soffan, tänder ljus och varvar ner..

Den här vackra och mysiga ljushållaren har jag köpt på Fjällcampen här i Blåsjön. www.fjallcamp.se

Av Lotta - 15 september 2013 20:53

Alltså jag är defenitvt FÖR jämställdhet, men ibland önskar jag att jag helt slapp endel typiskt karlgöra! En sådan syssla är att sätta hägn.. I helgen har Mats och jag nätat en hel del träd i ett litet försök att rädda några träd från älgarnas framfart. Älgarna barkar nämligen träden och då dör de, träden alltså! Sedan har vi nätat om lite inför brunsten och släppt in Herbert till Hilda igen. Men fast jag nästan aldrig behöver göra sånt här så blir jag otrooligt less och frustrerad över vilken lång tid det tar och vad himla tråkigt det är! Men nu är det gjort!

Som tur är har Mats mycket bättre tålamod med sånt här än mig!

Hilda är nyfiken och vill se vad vi håller på med! Ser ni vad stor årskalven Helgert blivit?!?!

Av Lotta - 8 september 2013 23:42

Nu står hela fjället i brand! Ja i alla fall metaforiskt... Det är så himla vackert ute nu och idag har det varit strålande sol och sommarvärme som gör färgerna än mer magnifika! Ja det finns inte superlativ nog!


 

Mesklumpen solar sig i Stora Blåsjön!



  

Stora Blåsjön var spegelblank idag!


 



 

Mesvattnet med Silkentjakke


 

Brakkåfallet





Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Ovido - Quiz & Flashcards