mountainmoose

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lotta - 31 augusti 2012 20:52

I förrgår när jag var ut till älgarna för första gången på länge, (har haft lite semester med barnen!) så lägger jag som vanligt handen på Herberts bastbeklädda horn. Men till min stora förskräckelse känner jag att de är alldeles kalla och "livlösa"! Huu! Hela jag rös! Under sommaren när hornen växer är de varma, lurviga och mysiga! Började ana att fejningen var nära! Så här i slutet av Augusti, början på September stannar blodflödet ut i basthuden av och älgtjurarna gnuggar, fejar, av den sammetslena basthuden mot träd och grenar. Tyvärr ser det inte så trevligt ut men det är fascinerande! Första bilden är från imorse och de två nedersta är tagna ikväll, så som ni ser går det riktigt fort!

Av Lotta - 18 augusti 2012 11:06

Höstkollektionen från Lingon & Blåbär har åkt vilse! Den skulle ha varit hos mig senast igår men den har fortfarande inte kommit fram... =/
Så tyvärr har jag inga kläder att visa i eftermiddag, lördag. Ber om ursäkt för detta!!

Men den som är nyfiken kan alltid komma förbi och titta i katalogen!

Återkommer senare om ett nytt visningsdatum.

//Mvh Lotta

Av Lotta - 13 augusti 2012 11:57

Nu börjar sommarsäsongen sakta gå mot sitt slut.. Vi gör ett sista ryck med en klädvisning från Lingon & Blåbärs snygga höst kollektion på Lördag den 18:e kl 16.00

Sen är sista chansen att träffa älgarna före hösten på Tisdag den 21:a Augusti! Under brunsten, parningsperioden i September/Oktober får de vara ifred!

Välkommen!!

Av Lotta - 10 augusti 2012 19:46

= Riktigt bra bilder! Se själva!


         

Agnes och mina systerdöttrar Selma och Kajsa har haft roligt med både kameran och mommas hönor!



Av Lotta - 7 augusti 2012 22:46

Visst blir Herbert stilig iår?! 16-taggar ser det ut att bli och det är väl godkänt av vår femåring! Ska bli spännande att se hur kronan ser ut när han fejat hornen... Ifjol var han så våldsam under fejningen att han bröt av två taggar, så hornen blev inte så snygga. Hoppas han är lite försiktigare iår så jag kan få några fina bilder på Blåsjöns stiliga älgtjur!

Av Lotta - 3 augusti 2012 23:31

Rödfjället gör verkligen skäl för sitt namn ikväll!

Idag har vi haft en underbar och varm sommardag! Mina barn har till och med badat i Mesvattnet! Så här fina dagar är vi minsann inte bortskämda med den här sommaren.. Fast nu håller iallafall jag tummarna om att SMHI har rätt i sin väderprognos: SOL hela helgen!!

Av Lotta - 2 augusti 2012 23:52

Igår var det så urpremiär på musikkryss med livemusik i Igloon! Janne Sandström hade mixtrat ihop ett, i mina ögon/öron, ganska svårt kryss. Men väldigt roligt! Och fast jag tyckte att det var klurigt så var det faktiskt fem stycken som hade alla rätt, mycket BRA gjort! Tack alla ni som kom och kryssade med oss!!

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Ovido - Quiz & Flashcards