mountainmoose

Alla inlägg under maj 2011

Av Lotta - 31 maj 2011 14:49

I Söndags på självaste morsdag nedkom Hilda med en liten tjurkalv! Jag hade hoppats på att hon inte skulle kalva förän om 1-2 veckor men så är det ju med bebisar, oavsett ras, att de kommer ju när de vill! Så nu har vi ännu mera att göra inför säsongsöppnandet på måndag! Men det är ju ett angenämnt bekymmer! Den 6/6, nu på Måndag, Nationaldagen, kommer vi att ha namntävlig för vårt lilla nytillskott! Välkmmen kl 11-16!


     

Av Lotta - 24 maj 2011 00:45

I Torsdags hade vi åska med en  jätteknall som slog ut det mesta här i byn. Internet /mobil /tele och vi är fortfarande utan... Därav den dåliga uppdateringen av bloggen. Ber om ursäkt för det! Bloggar så fort det kommer tillbaka! Just nu surfar jag över ett mobilnät, fråga mig inte hur, men det börjar bli frustrerade att vara utan internet...  

Av Lotta - 13 maj 2011 20:00

 Hilda 4år

  Hedda 1år 


Herbert 4år 


Älgfarmen och Café i Stora Blåsjön öppnar för säsongen den 6/6!

Öppet dagligen kl 11-16 med guidade visningar till älgarna kl 11, 13, 15.


Entré: Vuxna 100:-

          Barn 5-12 år 50:-

          Barn 0-4 år Gratis i vuxens sällskap.



Av Lotta - 13 maj 2011 00:10

Barn är ju för underbara! Jag bara måste dela med mig av en rolig bild och anekdot: I påskas var Mats sjuk i flera dagar och vår äldsta dotter, Agnes 5år, ville muntra upp sin pappa med en fin bild som hon ritat...

" Titta pappa jag har ritat dig och Next!" (vår hund)  Nog blev han glad alltid fast kanske inte som hon tänkt..  "Jättefiiin" Blev Mats fnissande kommentar! "Jag ser ju ut som liemannen!" viskade han sen till mig... :-)

Av Lotta - 12 maj 2011 23:25

 

Det är tur att man är en opptimist och tror på sommaren! Jag inser så här års att Sverige är ett lååångt land. När jag ikväll tittade på nyheterna och såg dagsfärska bilder från ett blommstrande grönt Malmö så inser jag att sommaren nog är ganska låångt borta i alla fall... Blåsjön har inte gått upp och vi har fortfarande inga "musöron" på björkarna. Ja ni ser ju själva!

Av Lotta - 10 maj 2011 23:41

Sköna Maj välkommen till vår bygd igen!  Nu när snön snart har försvunnit helt, så har vårens och försommarens alla bestyr här på Älgfarmen påbörjats. Idag har det varit sommarvärme och  solsken igen så jag och flickorna har börjat kratta och dona utomhus, man måste ju passa på när solen skiner!  

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Skapa flashcards