mountainmoose

Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Lotta - 23 januari 2010 14:30

Idag fullkomligen badar Stora Blåsjön i strålande solsken! -18grader klarblå himmel    och sol!


 Ett obarmhärtigt solsken som tar sig in i varje liten vinkel och vrå som tyvärr avslöjar alltför mycket smuts och damm. Jag har ju som för mig att jag nyss gjorde en rejäl städning före jul… Hmm nu har det ju gått en hel månad sen julafton så det är ju kanske inte så konstigt om man tänker efter! Men jag tycker ändå att det inte borde bli så himla dammigt eftersom vi dammsuger varje dag…


Här på farmen har vi inte bara har älgar, kaniner och en katt utan även en hund som gör att vi måste dammsuga varje dag! Till saken hör att jag avskyr att dammsuga!! Hur mycket kan en Gordonsetter håra egentligen?? Långa svarta hårstrån och högar med päls på golvet.. varje dag! Man kan ju undra om han har någon päls kvar! Så idag när det är lite väl kallt ute gör vi en storrengöring av vardagsrummet, t.o.m sofföverdraget åker av och tvättas vilket inte händer så ofta! Det sista av julen åker äntligen ut och våren kommer in!


Men det kanske är så att vårsolen och kölden gör att man städar och fixar inne nu i Januari för att kunna vara ute hela dagarna sen i vår, Mars-April, då man bara måste vara ute i vårvintersolen och  fiska, grilla, åka skidor, skoter och grilla!  Ååå jag längtar redan!    

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Ovido - Quiz & Flashcards