mountainmoose

Alla inlägg under september 2010

Av Lotta - 12 september 2010 23:15

  

Hedda har vuxit som bara den medans vi varit borta! Hon har nästan bytt  all kalvpäls också. Men lite är kvar i manen så hon ser lite ut som om hon är ett lejon! Härlig mutation va?! Älglejon!

Av Lotta - 7 september 2010 21:32

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det är faschinerande med älghorn! Igår morse såg jag Herbert och då hade han all basthud kvar på sina horn och eftersom det är September så sa jag till honom att det nu är dags att börja feja! Sagt och gjort, när Mats kommer ut vid lunch såg han ut så här:

Det ser inte speciellt trevligt ut men det är naturens gång.. Han verkar ha varit lite hårdhännt iår för den översta taggen på Herberts högra horn har till och med gått av! När han väl har börjat feja så går det fort... 

..han putsar...

 

..och gnuggar...

..och när kvällen kommer är hornen färdiga!! Herbert 3år= en udda 14 taggare!

          

Av Lotta - 7 september 2010 21:22

Nu är vi hemma i vackra Blåsjön igen! Och vilket välkomnande vi fått!! Strålande solsken från en klarblå himmel med hög och klar höstluft! Både igår och idag har vi haft 20grader varmt! UNDERBART!! Okej, i älrlighetens namn kanske jag måste tillägga att det varit en hel del dimma på morgonen, men det hör liksom till så här på hösten. Tänk att det redan är September! Nu är det också mörkt på kvällarna.. Redan klockan nio är det mörkt och gatlysena är tända. Jag älskar hösten, men iår tycker jag att den kom lite väl fort... Får hopppas att September fortsätter så här!

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Ovido - Quiz & Flashcards