mountainmoose

Alla inlägg under maj 2009

Av Lotta - 16 maj 2009 00:24


Den som brukar halka in här har kanske märkt att jag inte bloggat på några dagar.. Har varit till stora staden Östersund och inhandlat endel grejer till en eventuell älgkalvning!


Passade även på att ekipera mig lite och åka till Storsjöbadet med mina barn. Agnes älskar att åka på badet med sina jämnåriga kusiner. Tänk att det kan vara så himla roligt att åka på badhuset när man är tre, fyra, fem år! Måste säga att Storsjöbadet fått ett stort lyft nu efter renoveringen! Iallafall för de mindre barnen, med två pooler och rutchkanor som barnen kan leka i själva -under uppsikt såklart! Om ni har småbarn kan jag varmt rekommendera en dag på Storsjöbadet!   

www.ostersund.se

Av Lotta - 11 maj 2009 00:15


GRATTIS GIOVANNI 4 ÅR IDAG!


Igår var vi på Giovannis 4-årskalas. Han hade "cabbybojs fest" som Agnes säger. Jättekul och Agnes var överlycklig!


Av Lotta - 10 maj 2009 23:22

Mountain Moose Hilda.



Av Lotta - 10 maj 2009 00:23


..när man har en hel gård och en älgfarm som ska vårstädas! Vilket i och för sig är tur för oss eftersom vi har fem mil till närmsta gym..

Av Lotta - 9 maj 2009 23:51


Förra helgen var sista helgen vi hade öppet för vårsäsongen. Då var det även sista dagarna för våra långväga praktikanter, Laura och Rianne här i Sverige. De var mycket nöjda med sina två månader här i Frostviken, men hade nog lite hemlängtan i allafall... Jag lyckades göra dem lyckliga när de fick köpa med sig renskinn hem. De hade också lite "pusskalas" med älgarna under deras sista dag hos oss. Nu har de åkt hem till Holland, men vi hoppas att de kommer tillbaka och hälsar på!  


Vi öppnar igen för sommaren den 6:e Juni och har öppet varje dag mellan

kl 11-16 med guidade turer till älgana kl 11, 13 och 15.00, fram till och med den 23:e Augusti.

Av Lotta - 6 maj 2009 23:50


på festen var söta Alva!

Nu börjar väl hon också snart tjata om en egen häst...

Av Lotta - 6 maj 2009 23:18


Den som väntar på nåt gott..

Ber så hemskt mycket om ursäkt att det dröjt med bilder (och bloggande)! Men till mitt försvar kan jag bara säga att vi har fullt upp just nu. Idag är det onsdag och jag har varit på mitt 4:e kvällsmöte den här veckan, det säger väl en hel del...


Men här kommer äntligen  bilder från Anna och Mickes avslutningsfest! Indianer och cowboys och en massa lekar! Ola och Elin, Rid i Jorm, kom passande nog ridande till festen. Vi blev bjudna på god mat och en trevlig kväll!

Tack för en rolig fest!!

Av Lotta - 1 maj 2009 22:52


Ja det är ju bara att önska att resten av Maj blir lika underbar som idag! Strålande solsken från en klarblå himmel! Till och med frusna jag var tvungen att klä av mig... Rena sommarvärmen!


Men det ser tyvärr ut att bli sämre väder imorron, men vi håller tummarna för att det iallafall inte regnar. Vi ska nämligen på Vilda Western Fest! Spännande! Lovar att komma ihåg kameran...!    

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Ovido - Quiz & Flashcards