mountainmoose

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Lotta - 10 juli 2011 01:30

Först och främst måste jag be mina trogna bloggläsare om ursäkt för min dåliga uppdatering på bloggen just nu!  Men nu äntligen ska ni få höra om den helt otroliga kvällen då Magnus "Buster" Rudfell var här! "Buster" i Igloon på Älgfarmen i Stora Blåsjön!


Vädergudarna har varit ovanligt snälla mot oss här i Stora Blåsjön i flera dagar, ja kanske veckor, och Onsdagen var inget undantag! Solen sken och det var en underbar sommarkväll, perfekt för en kväll med trevlig underhållning! Jag måste väl så här i efterhand erkänna att jag aldrig hört Buster sjunga innan... Men jag har hört såå mycket bra OM honom och jag måste säga att sanningen vida överträffade ryktena! Oj oj oj vad grymt duktig han är! Vilken röst! Spelningen var ganska lugn och nedtonad men bara sååå jättebra! Tyvärr är det svårt att beskriva för er som inte hade möjlighet att vara med..


Men ni kan få ett smakprov på Svensktoppennästa där Buster och Peter Hallström representerar Gävleborg! Annars finns möjligheten att se och höra honom mfl. under storsjöyran den 28/7 i stora kyrkan samt i Gäddede kyrka den 1 augusti!


 

Buster fick Stående ovationer från 40-talet lyssnare i Igloon! Tusen tack för en underbar kväll! 


Ps. Nästa musikcafé  i Igloon är den 3 Augusti med systrarna Caroline och Martina Moberg från Jorm! Kl.19.00 Hoppas vi ses då! Ds.


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mountain Moose


Ovido - Quiz & Flashcards